Dobrodošli na mojem spletnem portalu!

Kaj so omega 3 maščobne kisline?

Omega 3 maščobe

V medijih radi beremo o zdravem načinu prehranjevanja in pri tem ne moremo mimo vitaminov, mineralov ter drugih pomembnih snovi, ki skrbijo za to, da smo zdravi. Prav tako pa verjetno ni članka, ki ne bi vsaj enkrat omenil pomembnosti uživanja omega 3 maščobnih kislin.

Sčasoma to sprejmemo in se naučimo, kje v hrani jih je največ, a dobro je vedeti nekaj tudi o tem, kaj sploh so, na kaj vplivajo in koliko jih moramo zaužiti. Omega 3 maščobne kisline so dolgoverižne in večkrat nenasičene maščobne kisline, ki jih naše telo nujno potrebuje. Minimalen priporočen vnos omega 3 je med 250 in 500 mg na dan.

Vloga omega 3 maščobnih kislin

Že iz zapisov v medijih je razbrati, da so omenjene maščobne kisline izjemnega pomena za zdravje našega srca, hkrati pa zavirajo vnetne procese v telesu. Slednje je razlog za nastanek različnih bolezni, med katere prištevamo tudi različne vrste raka.

Rak nastane tako, da v osnovi poškoduje zdrave celice, nakar se te pričnejo množiti in tvoriti tumor. Naše celice v telesu so zaščitene z membrano, katere ključen del so tudi omega 3 maščobne kisline. K sreči jih lahko precej enostavno zaužijemo s pravilno prehrano, a je žal tako, da nas večina tega ne počne.

V kateri hrani jih je največ?

V povezavi z omega 3 se redno pojavljajo mastne ribe, kot je losos. In prav ta riba nam zagotavlja pomemben vir omega 3 maščobnih kislin po naravni poti. Tudi slanik bo dobra izbira, pa ne tisti iz pekarne, da ne bo pomote. Težava je le v tem, da marsikdo rib pretirano ne mara, če pa že, pa so to morda vrste rib, ki niso tako bogate z omega 3.

Brez skrbi. Te maščobne kisline se v zelo velikih količinah nahajajo tudi v nekaterih drugih živilih. Najdemo jih tako v hrani živalskega kot rastlinskega izvora. V žlici lanenega olja tako najdemo več kot 7 g ALK (alfa linolejska kislina). Dobrodošla so tudi chia semena, zdrav in z omega 3 bogat prigrizek pa so orehi.

Kaj pa če omenjene hrane ne uživamo?

Seveda je pogosta težava glede pomanjkanja omega 3 maščobnih kislin v tem, da določene vrste živil ne jemo. Nekateri ne marajo rib, orehov, ne uporabljajo lanenega olja in podobno. Kaj takrat? K sreči so na voljo tudi ustrezna prehranska dopolnila, ki našemu telesu zagotavljajo omega 3 v pravi meri. A pri izbiri teh je potrebno biti pozoren, saj je izdelkov zares veliko, niso pa vsi enako kvalitetni ali bogati z omega 3.

Prehranska dopolnila omega 3
Na trgu je veliko ponudbe omega 3 prehranskih dopolnil.

Za začetek se je potrebno ozavestiti o tem, v kakšnem primanjkljaju govorimo glede na hrano, ki jo uživamo preko dneva. Potem pa poiskati izdelek, ki zadosti našim dnevnim potrebam. Navadno gre za kapsule s prečiščenim ribjim oljem, ob čemer pa velja poudariti, da velike ribe same po sebi vsebujejo tudi nekaj škodljivih snovi, kot je denimo srebro. Prehranski dodatki pač ne.

Kaj še jesti?

Da bi v telo vnesli vsaj nekaj omega 3 maščobnih kislin, je dobro uživati mleko, jajca, kruh, piščančja prsa in govedino. Gre pa pri teh živilih za mnogo nižji vnos, kot ga zasledimo pri mastnih ribah.

V branje priporočamo tudi ...

Nasvet za nekoga, ki se vedno počuti lačen?

Občutek, da ste nenehno lačni, je pogosta težava, ki je morda povezana z vašo izbiro hrane. Dober začetek je razumevanje, kako različna živila vplivajo na vaš občutek polnosti. Rafinirani ogljikovi hidrati tvorijo velik delež prehrane večine ljudi. Zelo pogosto se zgodi, da je to eden izmed največkrat izbranih hranil ravno […]

Katera hrana je najboljša za zdravje možganov? (1. del)

Hrana, ki jo jemo, ima lahko velik vpliv na strukturo in zdravje naših možganov. Pomembno je, da uživamo hrano, ki spodbuja delovanje možganov, in podpira tako kratkokročno in dolgoročno delovanje možganov. Možgani so energetsko intenzivni organ, ki uporablja približno 20 odstotkov telesnih kalorij, zato potrebuje veliko dobrega goriva za ohranjanje […]