Dobrodošli na mojem spletnem portalu!

Kako nezdrava je v resnici hitra hrana?

Nezdrava hitra hrana

Pri hitri hrani je treba na nekaj opozoriti. Ko govorimo o njej in o slabem vplivu na naše zdravje, zapišimo, da je škodljiva na dva načina. Prvi je seveda dejstvo, da je pripravljena na hitro, na starem olju in vsebuje različne aditive ter slabe maščobe.

Kot drugo pa je škodljiv tudi hiter način prehranjevanja. Hrana, ki jo zaužijemo, mora biti bogata s hranili, vitamini in minerali, obenem pa mora biti tudi dobro prežvečena, preden se napoti dalje v naš prebavni sistem. Skratka, ukinite hitrost, ko je govora o prehranjevanju.

Transmaščobne kisline

Naše telo za normalno delovanje med drugim potrebuje tudi maščobe. A ne katerihkoli, pač pa več nenasičenih maščob, ki se nahajajo v rastlinskih oljih, oreščkih in semenih. Zmanjševanje vnosa nasičenih maščob v telo odločilno vpliva na nivo slabega holesterola v krvi.

Oreščki - zdrave maščobe
Nezdrave se razlikujejo od nujno potrebnih maščob, ki jih najdemo v oreščkih.

Nasičene maščobe so nagnjene k oksidaciji, ki se še pospeši v primeru termične obdelave nad 120 stopinjami ali pod večjim pritiskom. Takrat se prične maščoba spreminjati in pride do delne hidrogenacije. Z drugimi besedami, nastanejo škodljive transmaščobne kisline.

Hitra hrana in trans maščobe

V Sloveniji smo potrošniki k sreči vsaj nekoliko zaščiteni v tem pogledu, saj ni dovoljeno prodajati izdelkov, v katerih se nahaja več kot 2 grama transmaščobnih kislin na 100 gramov maščob. Zanimivo, da do delne hidrogenacije prihaja že v vampu prežvekovalcev, a v tem primeru ne gre za nič zdravju škodljivega.

Najnevarnejše so trans maščobe, ki se ustvarijo pri cvrtju, kakršnemu smo priča v kioskih in restavracijah s hitro hrano. Dokazano je bilo celo, da nosečnice, ki uživajo takšno hrano, omogočijo trans maščobam, da pridejo do posteljice in telo ploda, kar moti delovanje maščobnih kislin, ki so nujne za razvoj možganovine.

Kateri hrani se torej izogniti?

Zagotovo se je pametno izogniti vsem mestom, kjer prodajajo hitro hrano. Seveda gre za sila priljubljene hamburgerje, ocvrt krompirček in podobno, a žal je tako, da ta hrana zares ni dobra za naše telo. Ko pomislimo na hitro hrano in trans maščobe, pa verjetno spregledamo pekovske izdelke.

In ne le različne rogljičke in kekse, pač pa ne pomislimo na nič slabega niti ob mazanju margarine na kos kruha, uporabo različnih olj pri kuhanju ali peki in podobno. Trans maščobe se skrivajo tudi v čipsu in kokicah. Glodanje teh nezdravih živil v večernih urah med gledanjem televizije je bolje zamenjati s kakšnim sadjem ali zelenjavo.

Marsikaj je lahko hitra hrana

Velja si zapomniti, da hitra hrana ni le tista, ki nam jo nadvse hitro pripravijo v restavraciji ali na prodajnem mestu s hitro prehrano nekje v mestu. Za hitro hrano veljajo vsa do neke mere vnaprej pripravljena živila. Tudi tista, ki jih kupimo v trgovini in doma zgolj pogrejemo ali dopečemo.

V njih se skrivajo različni aditivi, preveč soli, barvila in maščobe, ki za naše zdravje niso najboljši. Hrano si doma raje pripravimo sami iz svežih sestavin. Trik pri soljenju je, da jed solimo šele na koncu, ko je vse kuhano, sicer se skozi proces kuhanja ves čas dosoljuje.

V branje priporočamo tudi ...

Ste spregledali avokado

Ste doslej spregledali avokado?

Če ste odgovorili pritrdilno, potem lahko rečemo, da zamujate marsikaj. Avokado ni zgolj okusen sadež, pač pa je hkrati poln zdravja za vaše telo in primeren za uporabo v številnih receptih. Potem ko boste enkrat vedeli vse o avokadu, bo zagotovo postal del vaše vsakodnevne prehrane. In ne bomo se […]

Omega 3 maščobe

Kaj so omega 3 maščobne kisline?

V medijih radi beremo o zdravem načinu prehranjevanja in pri tem ne moremo mimo vitaminov, mineralov ter drugih pomembnih snovi, ki skrbijo za to, da smo zdravi. Prav tako pa verjetno ni članka, ki ne bi vsaj enkrat omenil pomembnosti uživanja omega 3 maščobnih kislin. Sčasoma to sprejmemo in se […]